Στο Νομοσχέδιο για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης τοποθετήθηκε με ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Πιερίας, Φώντας Μπαραλιάκος.
Ο Βουλευτής Πιερίας, Φώντας Μπαραλιάκος τόνισε στην αφετηρία του λόγου πως η Νέα Δημοκρατία από την προηγούμενη κυβερνητική της θητεία ιεράρχησε την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές της. Οπότε οι μεταρρυθμίσεις που εισάγει το υπό ψήφιση νομοσχέδιο, αποτελούν συνέχεια της μεταρρυθμιστικής πρωτοβουλίας που ξεκίνησε το 2020 με την ίδρυση των νέων Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.
Τα ευεργετικά αποτελέσματα, μάλιστα, του θεσμού των Πρότυπων ΕΠΑΛ, τόνισε ο κ. Μπαραλιάκος, υπήρξαν εμφανέστατα και στην Πιερία με τη λειτουργία του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου στην Κατερίνη, που γνώρισε ευρύτατη αποδοχή και με αυξημένο ενδιαφέρον αποφοίτων γυμνασίου με πολύ υψηλές μαθησιακές επιδόσεις. «Ήταν από τις πρωτοβουλίες που πίστεψα από την πρώτη στιγμή και την στήριξα μετ’ επιτάσεως και εν τέλει στην πράξη δικαιωθήκαμε» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Με το παρόν νομοσχέδιο, σημείωσε, εξάλλου ο κ.Μπαραλιάκος, μεταφέρονται στα «κλασικά» ΕΠΑ.Λ. οι καλές εφαρμοσμένες πιλοτικές πρακτικές των Π.ΕΠΑ.Λ. Επιπροσθέτως, ενισχύεται η προοπτική ανάπτυξης ερευνητικών ευρωπαϊκών και διεθνών συνεργασιών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η συνεργασία με επιχειρήσεις του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα για την υλοποίηση πρακτικής άσκησης και η εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών μεθόδων με καινοτόμες προσεγγίσεις διδασκαλίας και πρακτικής άσκησης. Καθιερώνεται, ακόμη, η εβδομάδα προσανατολισμού ώστε οι μαθητές να παρακολουθούν εργαστηριακά μαθήματα όλων των ειδικοτήτων, ενώ, καλούνται σε αυτά και μαθητές όμορων Γυμνασίων (Γ΄ τάξη) και Γενικών Λυκείων (Α΄ τάξη) προκειμένου τα ΕΠΑΛ να αποτελέσουν πόλο έλξης για νέους μαθητές.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο Βουλευτής Πιερίας εστίασε στη σημασία της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Υπογράμμισε πως η Ελλάδα έχει ανάγκη από υψηλού επιπέδου κατάρτιση σε επαγγέλματα με προστιθέμενη αξία στις άμεσες ξένες επενδύσεις και στο εγχώριο επιχειρείν. Η Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης, η θεσμοθέτηση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) και η νέα διάρθρωση τους, προσφέρουν μια ολιστική και συνεκτική μεταρρυθμιστική τομή στο συγκεκριμένο πεδίο.
Εν κατακλείδι δήλωσε με έμφαση πως « η ένταξη των αποφοίτων σε μια αγορά εργασίας, η οποία αναδιαμορφώνεται με την έλευση της Τεχνητής Νοημοσύνης καθιστά την πραγματικότητα ιδιαίτερα απαιτητική και οφείλουμε ως Πολιτεία μέσω της παρεχόμενης εκπαίδευσης να δώσουμε τα εργαλεία στα παιδιά μας για να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες προκλήσεις.»