μιλία στην Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση
Με ομιλία του στη Βουλή, επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Φώντας Μπαραλιάκος ανέπτυξε τα πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης.
Ο Βουλευτής Πιερίας χαρακτήρισε, στο ξεκίνημα του λόγου του, το νομοθέτημα ως πύλη εισόδου της Ελλάδας στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση με όχημα τις νέες τεχνολογίες. Υποστήριξε πως ανοίγει την πόρτα του μέλλοντος για τις οδικές μετακινήσεις και συνιστά μια σπουδαία ευκαιρία να θέσει η χώρα ένα επιτυχημένο παράδειγμα νεοφυών επιχειρήσεων με νεωτεριστικές ιδέες.
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο κ. Μπαραλιάκος, επικαλούμενος το παράδειγμα της Ευρώπης, τόνισε πως το μοντέλο της ηλεκτροκίνησης ήδη εφαρμόζεται επιτυχώς με ολοένα και πιο αυξητικές τάσεις. Πρόσθεσε πως σύμφωνα με εκτιμήσεις οι πωλήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα ξεπεράσουν το μισό εκατομμύριο τον επόμενο κιόλας χρόνο.
Κάλεσε, επομένως, το σώμα της Βουλής να αναλογιστεί τα πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία, εάν στρέψει τον προσανατολισμό της σε μια τέτοια επιχειρηματική δυνατότητα, που προσφέρει το παρόν νομοσχέδιο δυναμικά και ενεργητικά.
Το Νομοσχέδιο συγκροτεί «..ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την διείσδυση αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στην ελληνική επικράτεια, αλλά στοχεύει και στην προοπτική παραγωγής τους. Και ήδη στην Πιερίαυπάρχει έντονη κινητικότητα και ανάλογο ενδιαφέρον από συγκεκριμένη εταιρεία με σαφές επιχειρηματικό σχέδιο, η οποία στοχεύει να δραστηριοποιηθεί στην ηλεκτροκίνηση» υπογράμμισε ο Βουλευτής του νομού ενώ δεν παρέλειψε να ζητήσει και επιπλέον κίνητρα για τις επιχειρήσεις που έχουν ήδη επενδύσει στον τομέα της έρευνας και της κατασκευής οχημάτων και επιθυμούν να στραφούν και στην παραγωγή ελληνικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Παράλληλα, ο κ. Μπαραλιάκος τόνισε ότι, δίπλα στον στόχο της αύξησης μέχρι το 2030 των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στο 30%, να τεθεί ακόμη ένας: σημαντικό μέρος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα να έχει παραχθεί στην χώρα μας.
Ως πλεονέκτημα, εξάλλου, του υπό ψήφιση νομοσχεδίου, απαρίθμησε την απλοποιημένη διαδικασία αδειοδότησης για την εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης αναφέροντας χαρακτηριστικά «…προκύπτει η ευκαιρία και των τοπικών οικονομικών, των περιφερειακών νομών, να τολμήσουν να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση και να αποσπάσουν και άμεσα και μακροπρόθεσμα οφέλη. Ένα εθνικό δίκτυο σταθμών φόρτισης, θα δημιουργήσει καινούργιες θέσεις εργασίας, θα απαιτήσει νέες δεξιότητες για έρευνα, τεχνολογική επάρκεια και κάλυψη αναγκών σε εξαρτήματα, ανταλλακτικά και επισκευές».
Δεν παρέλειψε, επίσης, να σταχυολογήσει και τα ευεργετήματα που μακροπρόθεσμα θα προκύψουν για το περιβάλλον, όπως η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης, η μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, ο εξορθολογισμός του εγχώριου ενεργειακού μείγματος με ολοένα λιγότερη εξάρτηση από το πετρέλαιο και τον λιγνίτη.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Βουλευτής Πιερίας σημείωσε : «Με το παρόν νομοθέτημα αφ’ ενός προστατεύουμε την πολύτιμη περιβαλλοντική περιουσία της ελληνικής φύσης , αφ’ ετέρου θωρακίζουμε την Δημόσια Υγεία μειώνοντας δραστικά τους ρυπογόνους παράγοντες.
Είναι βαθιά μου πεποίθηση ότι οι νέες τεχνολογίες αποτελούν το κλειδί με το οποίο θα ανοίξουμε την πόρτα του μέλλοντος για την πατρίδα μας.
Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι καταλύτης για την υπέρβαση στη νέα εποχή»